معرفی لب تاب های بازار ارزان‌تر اما قدرتمندتر؛ مک بوک پرو M2 موفق به شکست مک پرو 6000 دلاری شد - شهر لپ تاپ

اپل چند وقت پیش در جریان کنفرانس WWDC 2022 از مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید با تراشه M2 رونمایی کرد. حالا طبق نتایج بنچمارک‌ها، این محصول توانسته مک پرو پایه را شکست دهد؛ کامپیوتری که تقریبا ۵۰۰۰ دلار از مک بوک پرو گران‌تر است.

دیروز نتایج بنچمارک گیک‌بنچ مک بوک پرو جدید منتشر شد که از ۲۰ درصد عملکرد سریع‌تر نسبت به نسخه مجهز به M1 خبر می‌داد. طبق این نتایج، محصول جدید اپل توانسته در بخش تک هسته‌ای امتیاز ۱۹۱۹ و در بخش چند هسته‌ای امتیاز ۸۹۲۸ را کسب کند که آن را بالاتر از مک پرو پایه قرار می‌دهد.

مک بوک پرو M2 بالاتر از مک پرو

در حالی که مک پرو در نسخه پایه قیمت ۵۹۹۹ دلاری دارد، در بخش چند هسته‌ای گیک‌بنچ با امتیاز ۸۰۲۷، نسبت به مک بوک پرو جدید ۱۲۹۹ دلاری در رده پایین‌تری قرار گرفته است. در حقیقت لپ‌تاپ اپل توانسته ۱۱ درصد عملکرد بالاتری نسبت به مک پرو با پردازنده ۸ هسته‌ای اینتل Xeon W داشته باشد.

البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که مک بوک پرو جدید تنها نسخه پایه مک پرو را شکست داده و نسخه‌های بالاتر مک پرو مانند مدل مجهز به پردازنده ۱۲ هسته‌ای امتیاز بسیار بالاتری را بدست آورده است. البته این محصول قیمت پایه ۶۹۹۹ دلاری دارد.

اگرچه مک بوک پرو ۱۳ اینچی M2 و مک پرو تفاوت‌های زیادی دارند و می‌توانید مک پرو را با قطعات مختلف شخصی‌سازی کنید، اما اینکه یک محصول ۱۳۰۰ دلاری توانسته یک دستگاه ۶۰۰۰ دلاری را شکست دهد، نشان از قدرت بالای تراشه M2 دارد.

اپل تاریخ عرضه مک بوک پرو جدید را اعلام کرد

اما مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید در برابر سایر مک‌ها چه عملکردی دارد؟ در زیر میانگین امتیاز چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ مک‌های اپل را می‌بینید:

  • مک استودیو با تراشه M1 اولترا: امتیاز ۲۳,۳۶۶
  • مک پرو با پردازنده ۲۸ هسته‌ای اینتل Xeon W: امتیاز ۲۰,۰۲۹
  • مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه M1 مکس: امتیاز ۱۲,۱۶۲ تا ۱۲,۲۱۹
  • مک پرو با پردازنده ۱۲ هسته‌ای اینتل Xeon W: امتیاز ۱۱,۹۱۹
  • مک بوک پرو ۱۳ اینچی M2: امتیاز ۸,۹۲۸ (طبق یک نتیجه)
  • مک پرو با پردازنده ۸ هسته‌ای اینتل Xeon W: امتیاز ۸,۰۲۷
  • مک بوک پرو ۱۳ اینچی و مک بوک ایر با تراشه M1: امتیاز ۷,۳۹۵ تا ۷,۴۲۰

همانطور که می‌بینید مک پرو با پردازنده ۲۸ هسته‌ای عملکرد بالایی دارد، اما همچنان از مک استودیو با تراشه M1 اولترا ضعیف‌تر است. بنابراین انتظار می‌رود امسال مک پرو با تراشه M1 اولترا یا حتی M2 اولترا از راه برسد تا امتیاز بسیار بالاتری نسبت به نسل کنونی کسب کند.

در نهایت بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که از امروز پیش فروش مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید شروع شده و از جمعه هفته آینده یعنی ۳ تیر در اختیار خریداران در بازار جهانی قرار می‌گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 449 views بار دسته بندی : لپ تاپ تاريخ : 23 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها