معرفی لب تاب های بازار معرفی بهترین لپ تاپ ها برای مهندسین - شهر لپ تاپ

لپتاپ مهندسی

لپ‌تاپ‌هایی که مهندسان برای انجام کارهای خود به آن نیاز دارند باید به اندازه‌ای قدرتمند باشد که بتواند محاسبات فنی پیچیده را انجام دهد، به اندازه کافی سبک و کارآمد باشد و بتواند یک روز کاری را سرویس‌دهی کند. در گذشته، یافتن چنین لپ‌تاپ‌هایی کار سختی بود، اما پیشرفت‌های اخیر در حوزه پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی باعث پدید آمدن لپ‌تاپ‌هایی سبک، بادوام و به اندازه کافی قدرتمند برای انجام بیشتر پروژه‌های مهندسی شده است.

لپ‌تاپ‌هایی که برای گیمینگ ساخته می‌شود در زمینه انجام کارهای مهندسی نیز عملکرد قابل قبولی دارند، زیرا مجهز به کارت‌های گرافیک قدرتمند، پردازنده‌های مرکزی پیشرفته، حافظه‌ های اصلی کافی و فضای ذخیره‌سازی زیاد هستند. همین مسئله باعث شده تا این لپ‌تاپ‌ها نه تنها در زمینه اجرای جدیدترین بازی‌ها قابل استفاده باشند، بلکه در زمینه اجرای برنامه‌ های مهندسی مدرن نیز عملکرد یکسانی داشته باشند. بنابراین لیست انتخابی ما شامل بهترین لپ‌تاپ‌ها برای مهندسان، دانشجویان رشته مهندسی و افرادی است که نیازمند لپ‌تاپ‌های قدرتمندی برای انجام کارهای روزانه خود هستند. با کلیک روی لینک می‌توانید از قیمت روز انواع لپ تاپ مطلع شوید.

  1. Dell XPS 15 OLED

Dell XPS 15 OLED 2022 از لپ‌تاپ‌های خوب مناسب برای مهندسان است. یک لپ‌تاپ ‌قابل حمل، باریک و قدرتمند هستند که به راحتی پاسخ‌گوی نیازهای یک روز کاری است. همه مدل‌های Dell XPS 15 به‌روزرسانی‌شده شده و مجهز به نسل دوازدهم پردازنده‌های مرکزی اینتل هستند که همراه با ویندوز ۱۱ ارائه می‌شوند. این لپ‌تاپ‌ها مجهز به پردازنده گرافیکی سری ۳۰ انودیا هستند تا مشکلی از بابت اجرای برنامه‌های انیمیشن‌سازی و گرافیکی وجود نداشته باشد. از ویژگی‌های شاخص این لپ‌تاپ باید به صفحه‌نمایش لمسی OLED 15.6 اینچی با وضوح تصویر ۳۴۵۶ x 2160، کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060، پردازنده مرکزی Intel Core i7-12700H،  حافظه حالت جامد ۵۱۲ گیگابیتی، شاسی شیک، صفحه کلید مناسب و وب کم ۷۲۰p اشاره کرد.

  1. ایسوس ROG Zephyrus G14

اگر به دنبال لپ‌تا‌پی قدرتمند و با استقامت عالی هستید از لپ‌تاپ ROG Zephyrus G14 غافل نشوید. این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده Ryzen 9-4900HS شرکت ای‌ام‌دی و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 2060 Max-Q و صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی است. این ترکیب فوق‌العاده باعث شده تا مهندسان به یک لپ‌تاپ کوچک، اما قدرتمند دسترسی داشته باشند. همچنین، به ۱ ترابایت حافظه SSD تجهیز شده است. عاملی که باعث شده Zephyrus G14 قدرتمند از نمونه‌های مشابه باشد، عمر باتری باورنکردنی ۱۱ ساعتی در زمان انجام کارهای سنگین است. به طوری که تضمین می‌کند در طول روز با مشکل اتمام ناگهانی باتری روبرو نمی‌شوید. البته، نکته‌ای که باید در ارتباط با لپ‌تاپ فوق به آن دقت کنید این است که فاقد وب‌کم است و نور پس‌زمینه صفحه‌ کلید نسبتا ضعیف دارد. به غیر از دو مورد یاد شده، در زمینه ارائه مشخصات فنی سخت‌افزاری مشکلی ندارد.

لپ تاپ روگ ایسوس

  1. ایسوس ZenBook Duo 14

اگر به دنبال لپ‌تاپی چشم‌نواز هستید، ZenBook Duo 14 از گزینه‌های خوب بازار است. لپ‌تاپ ایسوس ZenBook Duo 14 یک لپ تاپ دو صفحه‌ای چشم‌نواز است که اگر به درستی پیکربندی شود، قادر است برای مدت زمان طولانی انرژی را حفظ کند. صفحه ‌نمایش لمسی ۱۲ اینچی تعبیه‌شده در بالای صفحه‌کلید به این لپ‌تاپ جلوه‌ای آینده‌نگرانه داده است. مهندسان شبکه می‌توانند از این لپ‌تاپ برای انجام کارهای مهندسی پیچیده یا حتا کارهای گرافیکی سنگین استفاده کنند.

علاوه بر این، عملکرد آن سریع است. ZenBook Duo 14 به لطف پردازنده گرافیکی Nvidia MX450 و ۳۲ گیگابایت رم قادر به انجام پروژه‌های مختلف مهندسی است. البته در هنگام خرید باید به مدل آن دقت کنید، زیرا ایسوس چند مدل از این لپ‌تاپ را روانه بازار کرده است. از مزایای شاخص این لپ‌تاپ باید به عمر باتری طولانی آن حتا در هنگام استفاده از دو صفحه‌نمایش، صفحه‌نمایش ScreenPad Plus، عملکرد کلی سریع، عمر مفید باتری و غیره اشاره کرد. البته، طراحی ارگونومیک صفحه‌ کلید و روشنایی صفحه‌نمایش می‌توانست بهتر باشد. از مزایای شاخص این لپ‌تاپ باید به صفحه‌نمایش: ۱۳٫۴ اینچ با وضوح تصویری ۱۹۲۰ x 1080 پیکسل، نسل یازدهم پردازنده اینتل Core i5/i7، حافظه اصلی ۸ تا ۳۲ گیگابایتی بسته به مدل دستگاه، ۵۱۲ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه جانبی و ابعاد ۱۲٫۸ x 8.7 x 0.7 اینچ اشاره کرد.

  1. Microsoft Surface Laptop Studio

اگر به دنبال لپ‌تاپی قدرتمند هستید که ویندوز ۱۱ بدون مشکل روی آن اجرا شود، سورفس مایکروسافت آن چیزی است که به آن نیاز دارید.

Surface Laptop Studio از لپ‌تاپ‌های قدرتمند بازار است که توانایی اجرای برنامه‌های سنگین مهندسی را دارد. این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده نسل یازدهم اینتل و ۱۶ گیگابایت حافظه اصلی و پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3050 Ti است. در شرایطی که قیمت این محصول کمی گران‌تر از نمونه‌های یاد شده است، اما صفحه نمایش لولایی کشویی و قلم  که همراه با آن است، جذابیت خاصی به آن بخشیده است. از مشخصات فنی این محصول باید به صفحه‌نمایش  ۱۴٫۴ اینچی لمسی ۱۲۰ هرتزی با وضوح تصویری ۲۴۰۰ x 1600 پیکسل، پردازنده نسل یازدهم Core i5/i7، کارت گرافیک Intel Iris Xe integrated graphics و GeForce RTX 3050 Ti، حافظه اصلی ۱۶/۳۲ گیگابایت، ۲۵۶- ۱ ترابایت حافظه اصلی و غیره اشاره کرد. لازم به توضیح است که باتری این محصول عملکرد مفید خوبی دارد.

سرفیس مایکروسافت

  1. Dell XPS 17

اگر از آن گروه کاربرانی هستید که به دنبال لپ‌تاپی با صفحه‌نمایش ۱۷ اینچی است، Dell XPS 17 برای شما طراحی شده است. از ویژگی‌های فنی این محصول باید به صفحه نمایش: ۱۷ اینچ با وضوح تصویری ۱۹۲۰ x 1200 پیکسل، پردازنده مرکزی Core i5/i7 کارت گرافیک GeForce RTX 3050 ، حافظه اصلی ۱۶ یا ۶۴ گیگابایت بسته به مدل و فضای ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت/۲ ترابایت اشاره کرد.Dell XPS 17 لپ‌تاپی با طراحی زیبا و مناسب برای مهندسان است که مجهز به پردازنده مرکزی Core i7 و کارت گرافیک GeForce RTX 3050 است تا مشکلی از بابت اجرای برنامه‌های سنگین وجود نداشته باشد. طراحی باریک این محصول باعث شده تا حمل و نقل آن ساده باشد و از آن‌ جایی که مجهز به قاب نازکی است، دل از صفحه نمایش ۱۷ اینچی در آن استفاده کرده است. این لپ‌تاپ به دلیل صفحه‌نمایش قدرتمند، پردازنده مرکزی با توان پردازش بالا، پردازنده گرافیکی قدرتمند که توانایی اجرای برنامه‌های گرافیکی سنگین را دارد و طراحی باریک و جذاب مورد توجه قرار دارد. تنها نقطه منفی این لپ‌تاپ وب کم آن است که عملکرد نسبتا ضعیفی دارد.  در مجموع، به لطف شاسی شیک و مشخصات سخت‌افزاری خوب، گزینه مناسبی برای مهندسان است.

آیا شما تجربه کار با لپ تاپ های فوق را دارید؟ در کامنت‌ها، نظرات و تجریبات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 259 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 3 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.